Chat Sesuke Hati Korang

Saturday, September 15, 2007

Tuesday, August 21, 2007

Kite Sebernaye...

Kita sebenarnye.. ....Lebih gembira menyambut 1hb Januari daripada 1 MuharramKita sebenarnye.. ....Lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12 RabiulawalKita sebenarnye.. ....Lebih membesarkan hari Sabtu, Ahad daripada hari JumaatKita sebenarnye......Lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar AzanKita sebenarnye.. ....Lebih suka lepak, tidur, tengok TV daripada sembahyangKita sebenarnye.. ....Lebih tahu tentang artis pujaan kita daripada nama nabi-nabi AllahKita sebenarnye.. ....Lebih suka menyebut hello!.. hai! daripada assalamuallaikumKita sebenarnye.. ....Lebih suka menyanyi dangdut daripada berwirid, bertahmidKita sebenarnye.. ....Lebih suka memuji manusia daripada Tuhan kita sendiriKita sebenarnye.. ....Lebih suka membaca majalah hiburan daripada buku-buku agamaKita sebenarnye.. ....Lebih suka ke konsert, karaoke daripada ceramah agamaKita sebenarnye.. ....Lebih suka memaki, mengumpat orang daripada memuji merekaKita sebenarnye.. ....Lebih suka mencarut, @#!*@!! daripada menyebut MasyaAllahKita sebenarnye.. ....Lebih suka kemungkaran daripada berbuat kebaikkanKita sebenarnye.. ....Lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dgn keimanan kitaKita sebenarnye.. ....Lebih cintakan urusan dunia daripada urusan akhirat "Hai Kaumku, sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah kesenangan sementara) dan sesungguhnya akhirat itulah negeri yang kekal. Barangsiapa mengerjakan perbuatan jahat, maka dia tidak akan dibalasi melainkan sebanding dengan kejahatan itu.Dan barangsiapa mengerjakan amalan yang saleh baik laki-laki maupun perempuan sedang ia dalam keadaan beriman, maka mereka akan masuk syurga, mereka diberirezeki di dalamnya tanpa dihisab." (Surah Al Mu'min ; ayat 39-40)

Tipah Tercuri Bang..

aku ini sedih gile..hari ni aku telah dikecurian barang oleh pekerja kedai kau..rugi x igt rm10k..abih company mak aku..pekerja tu dah la aku yang bawak masuk,tabligh plak tu..x leh pakai betul..kenape harus aku mempercayai minoriti dalam tabligh ini..setelah ku selidiki di lowyat sana,dengan bantuan rerakan chinese ku (bukan seperti NAMEWEE), mereka mengesan si Shahrul pencuri itu pada awal pagi..siallake itu telah membeli barang sparepart phone di UT&T Accesories Supply...aku telah memasang perangkap di hari mendatang..jikalau benar siallake itu telah berlari ke masai,sahabat seberadik Abangku sudah menyambut disana insyaAllah..Aku frustrated kerana tabligh penagih dadah itu..sudah la begitu,aku cuma ada gambar dari side tepinya sahaja..hampeh..item ini yang telah dicuri siallake itu:
1. Laptop Fujitsu
2. Laptop Compaq X1000 (lecturer aku nye)
3. Laptop HP (lecturer aku nye)
4. Northface laptop backpack
5. Dell Original Laptop Bag
6. HP Leather Bag Laptop
7. Kasut EMERICA skate the one and only in M'sia - LIMITED EDITION CHEETAH SKIN
8. 80gb Notebook External H.disk
9. Set repair hp yang berharga RM1k
aku sudah mereport polis perihal itu..sama juge perangai setan SHAHRUL seperti AZHAR yang menipuku ketika berurusniaga henset murah...kenape idupku perlu ditipu dua kali...satu sudah la...xlarat aku nak pikir..kalo x,jd gile aku...

Monday, April 16, 2007

Peniaga Handphone Yang Sial..

aku kat sini sekadar berpesan kepada korang tentang kekuranghajaran cina makan babi yang meniaga henpon kat sg wang....aku memang fuckup cina yang meniaga kat kedai SEVEN DOT COM MOBILE yang mana mereka telah memaksa warga asing terutama indon dan bangla utk membeli henpon...kalo diorang ni tak beli,mamat cina babi yang rambut perang tu lempang selamber doh je kat bangla @ indon dan seangkatannya sebab tak beli henpon...apa pendapat korang?kuang hajar tak...dah la macam sial,buat malu malaysia je...xsedar korang tumpang malaysia ni cina babi oi...suke ati dia je nak pukul sape dia suka...katala warga asing tu ISLAM...korang bengang tak????dahla xckup ngan makan hasil melayu,cina babi ni wat hal kat org islam...cam sial kan...sori la emosional skit,tp jujur aku ckp...kalo berani dia wat melayu cam2,aku nak semua MELAYU yang ada kat KL ni serang dia balik,ajar dia cara hormat islam ni...babi cina sg wang...aku meniaga henpon pun tak pakse org...cibai....aku memang sumpah cina babi makan babi keturunan babi tu supaya cepat mampus...kalo la dia wat rakaman lakonan sekalipun,memang dia babi sebab dia igt dia tu kat petaling street...aku memang anti cina mcm ni..belagak samseng kat tmpt awam...puki yamma punye cina babi

korang bleh tgk video ni..
http://www.youtube.com/watch?v=q5C6seo-gDg

http://www.youtube.com/watch?v=xmpi6DTPmyk

Tuesday, April 3, 2007

Hp Baru...

Hehehe.....masuk arini dh 2 hari aku pakai hp baru...s.e w810i...hepinyer aku...kwn aku ajak tukar ngan motorola v3i aku...pergh....best giler...dia punye sound..meletop2...so korg smue jgn arr jeles ngn aku...wakaka...

Friday, March 23, 2007

Renung la skit

Assalamualaikum ...
Hanya Ingin Mengingatkan ...

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali ...
1. Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,maka banyaklah bacaan "Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya .....
1. Dunia itu racun,zuhud itu ubatnya.
2. Harta itu racun,zakat itu ubatnya.
3. Perkataan yang sia-sia itu racun,zikir itu ubatnya.
4. Seluruh umur itu racun,taat itu ubatnya.
5. Seluruh tahun itu racun,Ramadhan itu ubatnya. (Kirimkan Untuk Rakan-Rakan Muslim Anda Yang Lain Sebagai Tanda Sahabatnya Sedang Mengingatinya ...)

Nabi Muhammad S.A.W bersabda: Ada 4 di pandang sebagai ibu ", iaitu :
1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN.
2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.
3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.
4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR.
Berpesan-pesanlah kepada kebenaran dan kesabaran.

Beberapa kata renungan dari Qur'an :
Orang Yang Tidak Melakukan Solat:
Subuh : Dijauhkan cahaya muka yang bersinar
Zuhor : Tidak diberikan berkah dalam rezekinya
Asar : Dijauhkan dari kesihatan/kekuatan
Maghrib : Tidak diberi santunan oleh anak-anaknya.
Isyak : Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya